SEXDOCKOR SEXDOCKSFORUM
SEXLEKSAKSFORUM
Sveriges Billigaste Sexleksaker
Realistiska Sexdockor - toppkvalitet

SEXDOCKSFORUM HEM   SEXLEKSAKSFORUM

Nibina vs. Realdoll

Jocke :
Jag har en Nibina docka som jag är mycket nöjd med men jag undrar om det är någon som har provat både en Realdoll och en Nibina eller liknande som kan jämföra de två typerna. Realdoll kostar ju ca 5 gånger så mycket, bara undrar vad man får för så mycket pengar?

20170205

Sexdocka Agnes
23100kr

Anonym :
Oroa dej inte Jocke, du valde rätt. Jag har en Nibina docka och jag har även provat en Realdoll som tillhör en polare. Sexuellt sett är de likvärdiga. Realdoll är mer realistiska, men varför ska de vara så extremt realistiska? Fattar inte det riktigt. Min Nibina docka är snyggare än hans Realdoll, ok hans ser mer ut som en riktig kvinna men om man kan göra en som ser bättre ut än naturens, varför nöja sig med realism då? För mej är det så att jag blir kåtare ju snyggare hon är och min är helt enkelt snyggare.
20170206

Sexdocka Holly
23100kr

PKH :
Det främsta anledningen till att en Realdoll kostar fem gånger mer är att den är tillverkad i USA där arbetarna tjänar 10 gånger mer än i Kina där Nibina dockorna är tillverkade. Är de mer påkostade? Ja lite, ca 20%, men absolut inte 500%. Jag tror Realdolls är för folk som absolut inte bryr sig om pris eller värde. Jag såg att Nibina jämför sig med Volvo och Mercedes och jämför Realdoll med Rolls Royce, bra jämförelse tycker jag.
20170206

Sexdocka Kate
23100kr

M70 :
Jo jag tror Realdoll går åt fel håll. Dom försöker efterlikna riktiga kvinnor så mycket som möjligt till varje pris. Nibina och andra liknande dockor strävar efter att dom ska vara så vackra och sexiga som möjligt. Om du kollar på Realdolls så ser dom ut som snygga normala kvinnor, snyggingar som handlar på ICA. Nibina dockor ser ut som supermodeller eller sexgudinnor. Vem vill du ha? Snyggingen på ICA eller sexgudinnan? Om sen ICA-tanten kostar fem gånger så mycket så tar jag i alla fall sexgudinnan.
20170206

Sexdocka Gianna
23100kr

Tomas :
För några år sen var jag singel och jag köpte en Realdoll för 80 tusen. Det var en jädra massa pengar men hon var skön och vacker. Sen skaffade jag en flickvän (kött och blod). Hon hatade min docka och en dag när vi grälade mördade hon min docka med en kökskniv. Hon högg sönder henne totalt som en jävla psykopat!
Efter vi gjorde slut ville jag ha en ny docka. Jag ville inte spendera 80 tusen igen så jag köpte en ''Blair'' docka från er för en dryg fjärdedel. Jag blev väldigt glad efter jag köpte henne för hon var skönare i sängen än min gamla Realdoll. Hon ser inte lika verklig ut, men vad fan gör det, på många sätt är hon vackrare än en mer verklighetstrogen docka, och som sagt skönare i sängen.
Hon väger ca 30 kg och når upp till näsan så hon är svår att transportera och eftersom jag reser mycket i jobbet köpte jag en mindre ''Venus'' modell också så nu har jag två. Min Venus docka väger hälften och är en meter lång, precis lika skön i sängen. Hemma har jag båda två i sängen och tar Venus med mej när jag reser.
Jag älskar era dockor!
20170207

Sexdocka Marisol
23100kr

Anonym :
Om jag spenderade 80 tusen hade jag varit rädd att knullla henne för hårt.
20170208

Sexdocka Waverly
23100kr

Anonym :
Klart det blir bättre för uppåt hundra tusen spänn men jag vill inte betala hundra tusen för en sexdocka. 20 tusen är hyffsat mycket för en playtoy docka men det är ju en kvalitetsprodukt. 20 tusen är värt en Playtoy docka men 100 tusen för en realdoll är för mycket, kvittar hur bra den är.
20170212

Sexdocka Corinna
23100kr

Anonym :
Det handlar ju om värde och valuta för pengarna. Om vi tar Nibina som bas så kostar en docka ca 20 tusen. Om vi tar en billigare Realdoll modell för 80 tusen så är frågan: är den fyra gånger bättre? Nej det är den inte, lite bättre ja men inte ens dubbelt så bra. Om vi går andra hållet och jämför med något billigare så finns det dockor för 10 tusen som tillverkas av de stora sexleksaksfabrikanterna. De är massproducerade så de ser alla likadana ut och de är fixerade i en position, på knäna vanligtvis. Kvaliteten är bra och de känns bra att knulla men frågan blir: är Nibina dubbelt så bra, och ja det är de ju, men valet blir tuffare än mellan Realdoll och Nibina. Men då måste man också beakta att Nibina har mindre modeller för 10 tusen som har alla kvaliteter av de stora dockorna fast bara är en meter höga. Det blir ju som att knulla en dvärgtjej, och det är inte så dumt. Summan av kardemumman blir att Nibina vinner över Realdoll precis som Volvo vinner över Rolls Royce om man tänker logiskt och smart.
20170214

Sexdocka Lindsay
21500kr

MDT :
Jag har själv en Nibina docka. Jag har aldrig provat en Realdoll men jag har taffsat på en. Realdoll är mer verklighetstrogna men jag tycker de ser läbbiga ut, som om de inte är helt normala i huvet på nåt vis. Det ser ut som om de sitter och planerar ditt mord. Dessutom är de ju svindyra. Jag tror jag hade valt Nibina även om de hade kostat lika mycket.
20170214

Sexdocka Tara
23100kr

James Bond :
Realdoll är en mycket påkostad simulering av en vacker kvinna. Realdolls är extremt realistiska, inget tvivel om det. Den stora skillnaden mellan Realdoll och de som Nibina säljer är att Realdoll försöker efterlikna naturen så mycket som möjligt medan Nibina typ dockor strävar efter att göra dem så väl lämpade för sex som möjligt. Nibina dockor är snyggare, ofta overkligt snygga men ändå snyggare. Om du vill lura någon att tro att din docka är en riktig kvinna har du bättre chans med Realdoll men om du vill bli upphetsad av hennes skönhet så blir i alla fall jag kåtare av en överdrivet vacker Nibina docka. De knullar lika bra båda två :)
20170214

Sexdocka Angela
19400kr

Herr K. :
Jo men så är det ju faktist Mr. Bond. Du har ju ett litet område i hjärnan som definierar vad som är sexigt och vackert. De kvinnor som passar den mallen bäst bedöms av din hjärna som sexigast och vackrast. Du ser effekten tydligast i tecknade filmer och serietidningar där sexiga kvinnor inte ser speciellt verkliga ut alls, Jessica Rabbit till exempel. Det är det idealet som din hjärna bedömer att vara sexigast, inte verkliga kvinnor. Så verklighetstroget betyder inte alls sexigast. Jag tycker det är underligt att Realdoll inte har fattat detta. Nibina typ dockor från Asien är sexigare rent vetenskapligt sett än Realdoll.
20170215

Sexdocka Callie
18900kr

Anonym :
20 tusen eller 80 tusen? Det är ju det som är frågan. Jag ville inte betala 80 tusen för en Realdoll så jag köpte en Nibina for 22 tusen. Mycket nöjd med mitt val, hon är väl värd 22 tusen men jag hade inte viljat betala 80 tusen.
20170219

Sexdocka Isabelle
21500kr

J :
Det handlar ju om priset. Realdoll kostar 4 gånger mer men är inte 4 gånger bättre. Jag har en Nibina docka. Jag funderade inte ens på Realdoll när jag köpte min, de är för dyra. Nibina är mycket bra, Realdoll är bra också men jag vill inte betala 4 gånger mer.
20170222

Sexdocka Melanie
21500kr

Powershotman :
Om de kostade lika mycket så kanske det vore värt att tänka på men en billig realdoll kostar ju 80.000, och det är de billiga. Nej inte fan betalar jag 80.000 för en sexdocka!
20170327

Sexdocka Anna
23100kr

BDD :
Realdoll är av silikon vilket inte är lika skönt som TPE. Nibina är av TPE och dessutom är de betydligt billigare. Nibina vinner på båda vis. Realdoll ser mer realistisk ut, men för 60 tusen extra???
20170412

Sexdocka Regina
21500kr

Jocke :
Ja det är ju mest en prisfråga. Det handlar ju om 20.000 eller 80.000. För 20.000 är ju Nibina oslagbara. Om Nibina kostade 80.000 ja då hade det ju kanske varit annorlunda. Jag är mycket nöjd med min docka från Nibina för 20.000. Om jag hade köpt en Realdoll för 80.000, hade jag varit nöjd? Kanske, kanske inte...
20170413

Sexdocka Skylar
29600kr

Jerry :
80 tusen är för mycket för en sexdocka. Kvittar hur realistisk hon är jag betalar inte 80 tusen. 20 tusen för en Playtoy docka är ok.
20170414

Sexdocka Tia
21500kr

Janne :
Nibina vinner klart pga priset. Realdoll ser verkligare ut men kvaliten på knullet är samma. Ska du sitta och glo på henne eller ska du knulla henne?
20170416

Sexdocka April
18900kr

XQ30 :
Du har rätt Janne. De känns lika bra att knulla båda två. Varför betala 60 tusen extra för en realdoll?
20170416

Sexdocka Cherry
21500kr

R2D2 :
Skulle aldrig få för mej att spendera 80 tusen på en sexdocka. Jag har en liten modell från Nibina som kostade 17 tusen och hon är helt perfekt. Om man vill ha en stor så kostar det ju 20 tusen från Nibina men det är ju fortfarande mycket billigare än 80 tusen.
4/25/2017

Sexdocka Harmony
24700kr

SvenneX :
Det beror på vad dina prioriteter är. Om du vill ha absolut realism så är Realdoll bättre men Nibina känns inte bara lika bra att ha sex med utan bättre eftersom de är gjorda av TPE istället för silikon som Realdoll. Jag vet inte varför Realdoll är så reaktionära och vägrar byta till TPE som resten av industrin men det är ju deras problem. Deras största problem är det höga priset så klart.
4/28/2017

Sexdocka Amelia
21500kr

JD :
Jag har en Nibina docka som de flesta på det här forumet verkar ha eller vara intresserade av. Jag har en god vän som har en Realdoll. Hans docka ser verkligare ut men jag skulle inte betala 4 gånger mer för den. Han har medgett till mej att min docka är ett mycket bättre val mest på grund av priset. Jag tycker för övrigt att Nibina dockor är sexigare än Realdolls. Varför ska de se så oerhört verkliga ut? Är det inte viktigare att de är sexiga? Nibina dockor ser mycket verkliga ut fast på ett sexigare sätt tycker jag.
5/3/2017

Sexdocka Uma
21500kr

Kent :
Jag tycker som de flesta här att Realdoll helt enkelt kostar för mycket.
5/8/2017

Sexdocka Josephine
23100kr

Leif :
Klart nåt som kostar 80 tusen är bättre än nåt som kostar 20 tusen men vill du betala 60 tusen extra för nåt som kanske är lite bättre?
5/10/2017

Sexdocka Lilian
23100kr

Tommy :
Jag tycker Realdoll har varit fantastiska pionjärer när det gäller sexdockor. Men nu börjar de se ut som utdöende dinosaurier. De använder fortfarande silikon och de kostar en förmögenhet. Det är ingen som använder silikon längre! Ägaren har säkert pomada i håret också.
5/12/2017

Sexdocka Chastity
23100kr

Karl :
Om man tittar på priset så är det en enorm skillnad men om man tittar på vad man får är skillnaden inte så väldigt stor faktiskt. Vilken man än väljer får man en mycket vacker docka. Nibina är skönare i sängen eftersom de är av TPE istället för silikon som Realdoll. Realdoll ser verkligare ut men jag tycker inte det är värt 60 tusen extra för en produkt som fyller exakt samma funktion.
5/14/2017

Sexdocka Blair
24700kr

Ulf :
Det handlar ju mest om pengar här. Hade de kostat lika mycket så vore det ju en värdefull diskussion.
5/21/2017

Sexdocka Celia
23100kr

Mats :
Det är inte för att min docka är från Nibina men jag tycker Nibina dockor är snyggare än realdolls. Nibina dockor ser ut som gudinnor medan realdolls ser ut som verkliga kvinnor. Gudinnor är snyggare än verkliga kvinnor!
5/30/2017

Sexdocka Christina
23100kr

Mattias :
För samma pris som en Realdoll får du ett mindre harem Nibina dockor! Jag har bara en Nibina docka men jag skulle gärna vilja ha några till!
6/3/2017

Sexdocka Juliana
19400kr

Fredrik :
Det är en rätt stor skillnad på priset. Jag beställde min Nibina docka häromdan. Jag kollade på Realdoll också men det är för mycket pengar.
6/15/2017

Sexdocka Maxine
23100kr

DV :
Snackar vi bara om realdolls här eller Nibina jämfört med dyrare dockor i största allmänhet? Nibina är en bättre deal för pengarna om du jämför med dyrare märken. Det är samma höga kvalitet fast för mindre pengar. Varför är dyra dockor så dyra? De verkar orimligt dyra.
7/23/2017

Sexdocka Brooke
21500kr
SVARA PÅ ÄMNE:

Ditt Namn (valfritt):

INFO  VANLIGA FRÅGOR  OM OSS  KONTAKT  BETALNING & FRAKT

Copyright Nibina