SEXDOCKOR SEXDOCKSFORUM
SEXLEKSAKSFORUM
Sveriges Billigaste Sexleksaker
Realistiska Sexdockor - toppkvalitet

SEXDOCKSFORUM HEM   SEXLEKSAKSFORUM

Underhåll av sexdockor

Anonym :
Vad behövs för underhåll så att dockan håller sig längre?

20170305

Sexdocka Uma
21500kr

Dollman :
Det är inte så krångligt. Tre grejer att tänka på:

1. Jag brukar tvätta henne en gång i månaden med en våt handuk och lite antibakteriell tvål. Efter hon är torr brukar jag gnida in henne i lite kroppspuder. Det går att köpa speciellt puder för TPE men det är samma sak som vanligt kroppspuder från snabbköpet.

2. Rengör hålen du har använt efter du har använt dem med antibakteriell tvål och sätt i lite puder efter det har torkat. Jag köpte min docka från Nibina och jag fick ett rengöringsverktyg på köpet men om du har köpt din docka någon annanstans och inte har ett sånt verktyg så rekommenderar jag att du skaffar ett sånt. Om din docka har löstagbar vagina så är det superlätt. Det är många som är lata och använder kondom för att slippa rengöra men det tar ju bara en minut och jag hatar kondomer.

3. Förvara henne rak. Om du förvarar henne sittande eller i konstiga ställningar över lång tid kan hon deformeras. Det går att hänga henne från nacken i garderoben men det är jobbigt att lyfta upp henne så jag har min liggande i sängen.
20170305

Sexdocka Josephine
23100kr

Anonym :
Om du inte har använt henne på några månader så är det bra att tvätta och pudra henne innan du kör igång igen.
20170305

Sexdocka Lilian
23100kr

Jocke73 :
Torka henne aldrig med en hårtork efter du har tvättat henne, om det är för hett kan hon smälta lite. Och använd bara vattenbaserade glidmedel, altså inget vaselin. Också mycket viktigt att inte förvara henne i solljus.
20170305

Sexdocka Chastity
23100kr

Anonym :
Den vanligaste skadan på sexdockor är handlederna. Om man vilar hennes tyngd på hennes handleder när man sätter på henne bakifrån kan dom lätt skadas. Det är lättlagat men onödigt. Lägg en stor kudde under magen på henne så fixar du det.
20170306

Sexdocka Blair
24700kr

Jimmi :
Jo det är ju bra tips men det bör nämnas tycker jag att livslängden inte påverkas av månadliga tvättningar och pudringar, det är ju bara för att hon ska kännas skönare och inte bli klibbig när man svettas på henne. Det man tvättar av är ju sin egen svett. Jag tvättar min docka då och då men det är ju mer för att njutningen ska vara bättre, inte för livslängdens skull.
Det som kan skada henne är om du tappar henne på något skarpt, men det går att laga rätt lätt. Om du inte misshandlar din docka utan hanterar henne som en flickvän så håller hon hur länge som helst.
20170306

Sexdocka Celia
23100kr

Christoffer :
Behövs inget riktigt underhåll bara lite pudring då och då så hon känns skön och len. Om du jämför hur mycket underhåll en kvinna behöver så är det ju ingenting alls.
5/4/2017

Sexdocka Christina
23100kr

Mats :
Jag gör knappt inget underhåll alls. Jag torkar henne med en våt handduk ibland och pudrar henne efteråt men det är allt.
5/9/2017

Sexdocka Juliana
19400kr

Rickard :
Jag brukar torka av henne med en våt handduk då och då och pudra henne efteråt eftersom jag brukar svettas på henne men nåt annat underhåll har jag aldrig gjort.
5/16/2017

Sexdocka Maxine
23100kr
SVARA PÅ ÄMNE:

Ditt Namn (valfritt):

INFO  VANLIGA FRÅGOR  OM OSS  KONTAKT  BETALNING & FRAKT

Copyright Nibina